The Good Food
The Good Food er et nyetablert selskap som baserer seg på å ta med en privat kokk hjem til deg eller bedriften din. Til å starte med var dette den eneste tjenesten de leverte. På kort tid har selskapet vokst og videreutviklet konseptet, og tilbyr nå også catering og lunsjavtaler. Selv om selskapet er relativt nytt, har de til sammen over 20 års erfaring fra restaurant- og cateringbransjen.
Utfordring
Da The Good Food kontaktet oss, hadde de ingen nettside, og var dermed ingen steder å finne på nett. De ønsket å sette opp en enkel, men unik nettside som fremhevet deres konsept med privat kokk hjem til deg på en eksklusiv måte. Målet med nettsiden var å fremme tjenesten og menyen de tilbyr slik at flere kunne finne selskapet og benytte seg av deres tjenester. De eneste kravene kunden hadde når vi startet på prosjektet var å gjøre nettsiden elegant samtidig som den skulle skille seg ut i mengden, samt at den skulle fokusere på kundereise og brukervennlighet.
Løsning
Etter en kort prat med kunde startet vi å sette sammen vår versjon av en enkel, men unik nettside. For å fremme eksklusivitet og maten, la vi stor vekt på det visuelle, både i design og ved bruk av bilder. Da selskapet er ungt, designet vi stilfulle, pene og unike bilder via AI-verktøyet MidJourney.
Da førsteutkastet ble presentert til kunde, falt dette i smak hos kunden.
Veldig fornøyd med jobben Horn Media har gjort når det kommer til nettside. De har laget en veldig fin og unik nettside som gjør at min bedrift skiller seg ut. Etter at nettsiden ble lansert har jeg fått flere komplimenter fra kunder.
Allerede før nettsiden var ferdig og lansert, ønsket kunden å se videre på markedsføringsmulighetene.
Etter et gjennomgangsmøte av kundens mål og en analyse av bransjen og andre konkurrenter, ble det klart hva som var riktig strategi for The Good Food. Med fokus på lønnsom og målbar markedsføring satt vi sammen en plan som tok for seg både en kortsiktig og langsiktig strategi.
SEO:
Da både domenet og nettsiden var helt nytt, valgte vi å bruke en liten del av budsjettet til å jobbe med kundens organiske synlighet. Målet her var både å bygge en stabil grunnmur og jobbe med å øke antallet organiske besøkende til nettstedet. Samtidig ville dette bidra til å forbedre deres synlighet på Google sin søkemotor på relevante søkeord. Dette var spesielt aktuelt da gode og relevante landingssider gjør at kostnaden går ned på Google annonsering, ettersom Google Ads premierer relevante landingssider med lavere CPC.
Google Ads:
Analysen vår viste klart og tydelig at det var mange søk i lokalområdet etter deres tjenester. Vi anbefalte derfor The Good Food å jobbe med Google annonsering for å komme opp som et av de første valgene på Google. På den måten kunne de til en større grad være med på å konkurrere om trafikken. Ved å fokusere på søkeord med høy relevans og fjerne alle søkeord som virket irrelevante, har vi oppnådd bedre resultater enn kunden forventet første året.
Resultater
Fra å ha en helt ny nettside som ikke var synlig noen steder organisk har vi nå klart å gjøre kunden synlig på flere relevante søkeord. I løpet av en 7 måneders periode har kunde mottatt totalt 104 kundehenvendelser, hvorav 85 av kundehenvendelser kom fra Google Annonsering.
Siden samarbeidet mellom oss i Horn og kunden startet, har selskapet inngått flere faste kontrakter, blant annet har de tatt over full kantinedrift for et selskap på over 250 ansatte. Stort sett alle helger er fullbooket med 2-3 cateringoppdrag. Etter 6 måneder med markedsføring ansatte også selskapet en ny fulltidsansatt, da arbeidsmengden hadde blitt så stor at det var behov for mer arbeidskraft.
Etter møte med flere selskap, var det tydelig at Horn Media var det rette valget for meg. Samarbeidet med dem har hjulpet meg med å innse hva som er mulig. Det initielle konseptet jeg startet har nå videreutviklet seg, og mange nye muligheter har åpnet seg. Vi har hatt enormt utbytte av deres hjelp.