Guldbergaunet Camping

“Gjennom samarbeidet med Horn Media har vi fått en enklere hverdag, ved at markedsføringen tar hånd om seg selv. Synligheten vår har økt betraktelig og vi har fått en langt bedre oversikt over hva vi får igjen for pengene vi bruker på markedsføring. For en liten campingplass er dette en løsning som er gull verdt!” - Ragnhild, Guldbergaunet Camping

Da Horn Media først kom i kontakt med Guldbergaunet Camping var ønsket å få flere besøkende til nettsiden og at flere skulle booke et opphold. Slik som situasjonen var hadde de en nettside som både var utdatert og vanskelig å finne for potensielle kunder.

Utfordringen

Etter å ha jobbet med mange innen samme bransje og utført både analyser av markedet og konkurrentene, kunne vi i Horn Media legge en ny strategi for å hjelpe Guldbergaunet Camping å nå sine mål innenfor sine budsjettrammer.

Slik som vi jobber, skal kundene alltid få mest mulig igjen for pengene de bruker. Tiltakene som ble satt i gang tok derfor sikte på at midlene skulle brukes i de kanalene som ville være mest lønnsomme, samtidig som det ville gi raske resultater. Med det ble det bestemt at det skulle jobbes med to ulike markedsføringstiltak i tillegg til å opprette en ny nettside.

Løsningen

Det første vi gjorde var å sette opp en ny nettside for Guldbergaunet camping. Den nye nettsiden ville gjøre campingplassen mer attraktiv, samtidig som det også skulle være lett for besøkende å booke et opphold.

For å kunne tiltrekke seg de riktige kundene, ble det også lagt en strategi for å markedsføre campingplassen gjennom Google Ads og SEO.

Gjennom Google Ads når vi mennesker som aktivt er på utkikk etter overnatting der campingplassen holder til. I det de gjør et søk blir Guldbergaunet blant de første alternativene som dukker opp. Fordelen med Google annonsering er at vi kan bli synlig veldig raskt for et marked som er i kjøps og interessemodus. Ved å optimalisere kampanjene fra måned til måned kan vi også jobbe med å få inn et “kjøpsklart” marked til en veldig rimelig pris.

Videre ble det satt i gang arbeid med SEO for å bedre den organiske synligheten til campingen slik at de også kunne få inn flere “gratis besøkende” som aktivt ser etter det de kan tilby som bedrift. Til forskjell fra Google ADS innebærer dette mer langsiktig arbeid med nettsiden både teknisk og innholdsmessig, samtidig som det kan bidra til relevant trafikk i mange år fremover.

Til forskjell fra før dukker nå campingen opp på flere av de relevante søketermene.

Resultatet – Lønnsom, målbar og effektiv markedsføring for en liten campingplass

Ved å sette i gang med målbar markedsføring, har Guldbergaunet Camping gått fra å ha liten oversikt over markedsføringen og hva de brukte pengene på til en mye mer oversiktlig hverdag. De får i dag mye bedre resultater for hver eneste krone de bruker.Campingen bruker ikke et vanlig bookingsystem, derfor er konverteringer basert på telefoner, henvendelser på kontaktskjema, mail og bestillingsskjema. Med en kostnad på under 25 kr per henvendelse kan vi trygt si at forskjellen på resultatene fra tidligere er enorm og ikke minst har de fått en mer oversiktlig hverdag.

Book et møte

Gratis og helt uforpliktende
Dyktige rådgivere

Thank you

Thanks for reaching out. We will get back to you soon
Oops! Something went wrong while submitting the form.