Økt synlighet og effektiv markedsføring for Leif H. Strøm
Om Leif H. Strøm
Leif H. Strøm er en landsdekkende distributør av marineprodukter, med over 45 års erfaring i bransjen. Selskapet retter seg mot bedriftskunder og har som mål å være Norges ledende leverandør av marineprodukter. Selv om de allerede hadde et solid nettverk av eksisterende kunder, ønsket de å utvide synligheten sin, tiltrekke seg nye kunder og få bedre oversikt over markedsføringsresultatene.
Utfordringen
Leif H. Strøm hadde tidligere samarbeidet med et annet byrå, men uten å få tydelig innsikt i hva de fikk igjen for markedsføringsbudsjettet. Rapportene var mangelfulle, og de hadde valgt den minste Google Ads-pakken uten å vite hvilke søketermer de faktisk annonserte på. Vår analyse viste at over 60 % av budsjettet ble brukt på brand-kampanjer som ikke bidro til å tiltrekke nye kunder, noe som var et av deres hovedmål.
Tiltakene
Resultatene
Etter at vi optimaliserte Google Ads-kampanjene og forbedret SEO-strategien, oppnådde Leif H. Strøm betydelige forbedringer i både synlighet og effektiviteten av markedsføringen. De kunne redusere markedsføringsbudsjettet samtidig som de økte resultatene. Regelmessige rapporteringsmøter ga dem nå full oversikt over markedsføringsresultatene.
- Økt synlighet gjennom optimalisert Google Ads og SEO
- Mer effektiv bruk av markedsføringsbudsjettet
- Klar oversikt over resultater gjennom regelmessige rapporteringsmøter
Hva syns Leif H. Strøm?
“Horn Media hjalp oss å forstå hva som faktisk fungerer i markedsføringen. Vi har fått bedre oversikt over hva som gir resultater, og kan nå gjøre mer av det som skaper verdi, samtidig som vi unngår å kaste bort penger på ineffektive tiltak.” – Asbjørn, Leif H. Strøm
Er du ute etter å få mer ut av markedsføringsbudsjettet ditt?
Kontakt oss i dag for å lære hvordan vi kan hjelpe deg med å optimalisere markedsføringen for målbare resultater.