Drammen VVS
Drammen VVS er er spesialister på totalrenovering av bad og leverer både skreddersydde og nøkkelferdige baderom til hele Oslo og omegn. Selskapet har selv spesialutviklet en egen fremdriftsplan som gjør dem i stand til å ferdigstille et baderom på kun 4 uker og legger sin stolthet i å gjennomføre prosjektering på best mulig måte. Men til tross for at de hadde kunder, var det ikke før Horn Media kom inn i bilde at Drammen VVS virkelig skjøt i været 🚀
Utfordringen
Da vi snakket med Drammen VVS før vi tok over markedsføringen fortalte de at de var fornøyd med resultatene, men de visste ikke hva det var som hadde fungert, og hvilke markedsføringstiltak som ikke fungerte. Det var med andre ord ingen innsikt i resultatene.
“Vi måtte på en måte gå etter det vi følte fungerte bra.” fortalte Anders oss
Dette visste vi at ikke var veien å gå.
Løsningen
Vi fant raskt ut at målet til Drammen VVS var å doble omsetningen fra første året. Vårt løfte? Dette skulle vi klare uten problem, og vi skulle også bruke et mindre markedsbudsjett.
Det gamle byrået hadde lagt mye ned i display ads og markedsføring ut mot et kaldt publikum. Slik vi så det ville det være mer lønnsomt å mette søket, altså gå etter de som aktivt var på utkikk etter å pusse opp baderommet sitt. Og hvordan gjorde vi det?
Jo, vi møtte dem der de selv søkte etter informasjon – på google. Vi satte opp Google Ads og jobbet med SEO for å kunne være mest mulig synlige ut mot de som allerede hadde tenkt lenge på om de skulle pusse opp baderommet. Vi arbeidet også med branding og markedsføring ut mot de som ikke var helt i kjøpsmodus enda og resultatet ble som forventet – og lovet.
Resultatet
Etter bare 6 måneder hadde de allerede slått fjorårets salgsresultat. Det var en dobling av omsetningen, og det med et mindre markedsbudsjett enn året før.
“Horn Media fikk meg til å tenke at jeg måtte skjønne hva som fungerte bra og ikke. Hva var det som egentlig skapte konverteringer? Og med det var det plutselig et stort fokus på målfullføringer, noe jeg aldri hadde vært borti før. Dette tillot oss å gjøre mer av det som ga resultater samtidig som vi kunne ekskludere det som i bunn å grunn betydde å kaste penger ut av vinduet.. “
Føler du at du ikke vet hvor markedsføringen gir deg avkasting? Eller gir den ikke avkastning?
Ta kontakt med oss, vi forsikrer oss om at du får en full oversikt og forståelse for markedsføringen din, slik at den blir mest mulig lønnsom!