Eidfjord Hotell, VIK Pensjonat og Grimen Camping

Mi Casa Tu Casa er et firma som over de siste årene har kjøpt opp flere overnattingssteder i Eidfjord og Bergen. Firmaet driftes i dag av duoen Eduardo Luis Amendola Gourdy og Alexandre Araújo. Deres ønske er å gi besøkende et flott bilde og opplevelse av Norge, og tilrettelegge både for de som ønsker en rolig natur tilværelse, og for de som ønsker å oppleve hva de større byene har å by på. På dette grunnlaget har de bygd et sterkt rykte med gode kundeforhold.

Beskrivelse av prosjektet

Når Mi Casa Tu Casa kom i kontakt med Horn Media ønsket de å videreutvikle deres merkevare, samt sette flere av deres oppkjøpte overnattingsmuligheter i søkelyset for både norske beboere og internasjonale gjester. De ønsket en skreddersydd nettside mal som kunne brukes på tvers av deres overnattingssteder som kunne skape en gjenkjennelseseffekt blant besøkende.

Utfordring

Selv med et godt grunnlag med kundeforhold, var flere av Mi Casa Tu Casa sine oppkjøpte overnattingssteder stående med enten dårlig eller ingen digital tilstedeværelse utenom ved aktuelle aktører som booking.com og Expedia. Dette gjør det vanskelig for potensielle besøkende å få et inntrykk av hva deres overnattingsopplevelse vil være. Forskjellen på overnattingsmulighetene var også stor. Eduardo og Alexander drifter blant annet et hotell, et pensjonat og en camping. Selv om alle tilbyr overnatting er ytterligere tilbud og aktiviteter tilknyttet disse ganske forskjellige – Alt fra restaurant muligheter, ulike aktiviteter og opplevelser, korttidsleie av overnattingsmuligheter samt langtidsleie. Det var også viktig å fokusere på brukervennlighet og kundereise for hver enkelt side, spesielt da alle selskapene ønsket å tiltrekke seg forskjellige type kunder.

Løsning

For å kunne tilby noe som passet kundenes eksakte behov og alle tilleggstilbudene deres, bestemte vi oss for å skreddersy en egen nettsidemal som kunne brukes av de forskjellige selskapene. Etter grundig gjennomgang av alle selskapene deres, alle tilleggstjenester og alle potensielle kunder, startet vi å bygge en egen mal til dem.

I dag eier duoen flere overnattingssteder. Da de er et selskap som stadig vokser, kan de også dra god nytte av den nye nettside-malen, ettersom denne gjør det enkelt å sette opp en ny nettside i samme stil i løpet av kort tid.

Tiltakene

Planlegging

Med bedriftens mange forskjellige fokusområder for de forskjellige overnattingsmulighetene, var det viktig å først kartlegge hvilke type sider de har behov for i dag, og for fremtidige nettsider. Vi tok i første omgang utgangspunkt i Eidfjord Hotell og VIK Pensjonat, to av deres oppkjøpte eiendommer. Forskjellene mellom overnattingsmulighetene og deres tilbud ga oss et innblikk i hva som går igjen av aktiviteter og opplevelser for et spesifikt område, og ga oss muligheten til å kartlegge hvilke undersider som vil være essensielt for nåværende og kommende prosjekter.

Ny nettside

Etter analysen var klar startet vi å utvikle malen som hadde et formål om å tiltrekke seg flere besøkende både innenlands og utenlands. Da bedriften har et fokus på tilstedeværelse og samhold, ble fokuset en ren og brukervennlig nettside som kunne brukes over flere plattformer. Nettsiden var også satt opp for å være responsiv og selgende. Malen har også et fokus på videreutvikling, da den lett kan brukes ved alle bedriftens overnattingsmuligheter, og i henhold til søkemotoroptimalisering.

Resultatet

På under to måneder fikk vi satt sammen selskapenes egen mal, og en måned etter ble de to første nettsidene lansert. I etterkant har vi også fått opp en tredje nettside for duoen.

Book et møte

Gratis og helt uforpliktende
Dyktige rådgivere

Thank you

Thanks for reaching out. We will get back to you soon
Oops! Something went wrong while submitting the form.