SEO

Føler du at du vet hva SEO eller søkemotoroptimalisering er? Og er dette noe du jobber aktivt med? Som digitalt mediebyrå ser vi dessverre altfor ofte at bedrifter som sier de vet hva seo er ikke vet hvor synlige de er i dag, hva som blir jobbet med eller om arbeidet de betaler for faktisk fører til at flere kunder finner dem. Det igjen betyr store potensielle summer i tapt inntekt.

Hver eneste dag jobber vi med å synliggjøre alt fra veldig små bedrifter til noen av landets største nettsider i sitt segment. Som en av få aktører jobber vi med en prismodell basert på søketerm og ikke timer slik at du som kunde alltid har oversikt over resultatene og hva du får igjen av investeringen du har gjort. Sett av et møte med oss i dag for en kostnadsfri analyse av deres digitale tilstedeværelse og en gjennomgang av hva som er mulig for deres bedrift.

Book et møte

Gratis og uforpliktende
Analyse av deres synlighet
Rådgivning basert på dine mål

Thank you

Thanks for reaching out. We will get back to you soon
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Detaljer

Kjennre du deg igjen?

SEO eller søkemotoroptimalisering er noe mange bedrifter tror de vet hva er og som de jobber aktivt med. Dessverre viser dette seg sjeldent å være tilfelle. Det kan være store summer som blir lagt på bordet om du ikke har full kontroll på hvor synlig nettsiden din er når folk aktivt leter etter tjenestene eller produktene du tilbyr!

hva er SEO?

SEO eller søkemotoroptimalisering er en forkortelse for forskjellige teknikker som brukes til å rangere høyere i Google (og andre søkemotorer). Disse teknikkene har som formål å få søkemotorene til å lese nettsiden din og forstå at din nettside svarer på det brukerne Googler etter. Blir det gjort riktig vil nettopp din nettside blir premiert med en høy rangering.

Du kan dele opp arbeidet med SEO i tre faser der to av de foregår internt på nettsiden og en eksternt. Dette blir ofte kalt onsite og offsite SEO.

Onsite SEO innebærer blant annet at nettsiden er i god teknisk stand, også kalt teknisk SEO. Det er hundrevis av forskjellige faktorer som avgjør dette, men noe av det viktigste å ta høyde for er at nettsiden følger Google sine retningslinjer, at det er lett for Google å lese nettsiden din og at den er brukervennlig for besøkende.

Videre er det kritisk at du faktisk har innhold på nettsiden som er godt skrevet, hvor du belyser det brukeren av søkemotoren søker etter.

Til slutt har vi offsite SEO – det du gjør utenfor din egen nettside. For de fleste handler dette om at du har lenker og omtaler som går tilbake til din nettside fra andre steder. Dette er med på å bygge autoritet som vil gjøre det enklere og klatre i søkemotorene.

hvorfor skal du jobbe med det?

Verden blir bare mer og mer digital. Uavhengig om du er en bedrift som ønsker at flere nye kunder skal finne deg når de søker etter det du tilbyr, eller om du har et ønske om å beholde dine nåværende markedsandeler, burde det jobbes aktivt med søkemotoroptimalisering.

Får du gode rangeringer høyt opp i søkeresultatene vil du være sikret en jevn strøm av trafikk til din nettside. Viktigst av alt har også SEO en stor fordel; trafikken som kommer til siden er faktisk folk som er interessert i det du tilbyr.

Flere vil kanskje si seg fornøyd med nåværende kundemasse og har kun et ønske om å befeste eller beholde sin markedsposisjon. Det betyr derimot ikke at det ikke burde jobbes med SEO. Dersom bedriften ikke holder seg synlig i søkemotorene kan kunder fort finne på å gå til konkurrenten.

Hvorfor skal du velge oss?

For å gjøre det enkelt for deg som kunde å forstå søkemotoroptimalisering jobber vi med en fastpris basert på antall søketermer og ikke timer. Dette gjør at du vet akkurat hvilke søketermer vi jobber med, hva du får igjen for pengene som blir investert og ikke minst at du selv kan se hvilke resultater det gir, noe vi er svært opptatte av.

Dette er et bevisst valg da vi tidligere har kommet over altfor mange bedriftseiere som betaler i dyre dommer for SEO. Ved spørsmål rundt utvikling i resultater og hvilke søketermer som har vært jobbet med, har de heller ikke kunne svart på hva timene de har betalt for hver måned går til. Med andre ord null oversikt.

Velger du oss til å jobbe med SEO vil det første som skjer være at vi utfører en søkeordsanalyse. Deretter vil vi i felleskap med deg velge ut hvilke søketermer vi aktivt skal jobbe med de neste 12 månedene. Samtidig tar vi en gjennomgang av hva nettsiden din rangerer på i dag for å se om det skal jobbes videre med eksisterende sider eller opprettes nye. Videre setter vi også opp kvartalsvise rapporteringer med deg som kunde. Dette fører til at du har full oversikt over utviklingen i arbeidet.

Ønsker du også en bedre oversikt over hva du faktisk får igjen for pengene du bruker på SEO? Book et møte med en av våre rådgivere i dag!