Google Ads

De fleste som har jobbet med digital markedsføring vet hva Google ADS er, men som vi ofte ser bruker også mange bedriftseiere budsjettet sitt helt feil. Spesielt når du betaler per klikk kan dette koste deg dyrt og være forskjellen på om din bedrift når sine mål eller ikke.

Hvert eneste år håndterer vi flere millioner i annonseringsbudsjett for flere titalls bedrifter i ulike bransjer. I Horn Media fokuserer vi ikke kun på klikk, visninger og annen data, men hva du faktisk får igjen for pengene du bruker og hvordan vi kan skalere videre til det nivået av salg eller henvendelser du ønsker. Høres dette ut som måten du ønsker å jobbe på? Sett av tid til et møte med en våre rådgivere under.

Book et møte

Gratis og uforpliktende
Målbare resultater
Innsikt i dataene

Thank you

Thanks for reaching out. We will get back to you soon
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Detaljer

Kjenner du deg igjen?

De fleste som har jobbet med digital markedsføring vet hva Google ADS er, men som vi ofte ser bruker også mange bedriftseiere budsjettet sitt helt feil. Spesielt når du betaler per klikk kan dette koste deg dyrt og være forskjellen på om din bedrift når sine mål eller ikke.

Hva er Google Ads?

Google ADS er Google sin egen annonseringsplattform som tillater deg å sette opp annonser basert på spesifikke søkeord. For å sette det på spissen er Google ADS relevant for alle bedrifter som tilbyr noe det finnes søk for og som ønsker flere konverteringer.

Ved annonsering på Google betaler du kun når folk klikker på annonsen din. Budsjettet kan justeres opp og ned og annonser kan settes på pause, med begrensning og mer. Dette tillater deg å ha full kontroll på hvor mye som går til Google ADS. Når du vet at du betaler per klikk er det også viktig at du ikke dukker opp under søk som ikke er relevante for det du tilbyr. Dette vil føre til kostbar trafikk uten avkastning.

Både kvalitet og betalingsvillighet er med på å avgjøre hvilken plassering annonsen din får. Det er derfor viktig at annonsen fører til relevante sider samtidig som du legger smarte budstrategier for dine kampanjer.

Hvorfor er det viktig?

Bare i Norge alene ligger antall Google søk på over 50 millioner hver dag. Når du vet at potensielle kunder tyr til Google for å finne det de ser ut, gjelder det å være synlig.

Google ADS vil alltid være det første potensielle kunder ser i søkemotorene. Annonserer du på de rette søkeordene har du derfor en treffsikker strategi for å nå de som aktivt ser etter det du tilbyr.

Sett opp mot organisk trafikk er Google ADS langt mer effektivt om du ønsker å være synlig for mennesker her og nå. I tillegg tillater Google ADS deg å jobbe med mange flere søkeord av gangen. Finnes det mange søk for bedriften kan du med det være synlig under flere hundre søk løpet av kort tid!

Hvorfor skal du velge oss?

Når vi jobber med Google ADS gjør vi vårt ytterste for å maksimere effekten av kampanjen som skal gå, i det ligger det også å utføre godt forarbeid. Før vi bruker så mye som en krone vil vi først gjøre en søkeordsanalyse hvor vi går gjennom hvilke søkeord som er riktige for det du tilbyr. Her ser vi også på hvilke søkeord du ikke skal være synlig på. Videre ser vi på konkurrenter og selve “ads markedet” for å avgjøre hvordan vi skal utvikle både tekst og strategi som vil maksimere dine resultater.

Etter vi har satt i gang med annonseringen setter vi av tid tid til å jobbe med hver enkelt kampanje hver eneste måned. Vi går da gjennom budstrategier, negative søketermer, annonsetekster og alt annet. Dette for å hele tiden optimalisere dine kampanjer i forhold til dataene som vi får inn samt hvordan konkurransesituasjonen forandrer seg.

Til forskjell fra mange andre i bransjen setter vi heller ikke i gang med annonsering uten at det er satt opp riktige sporinger som har blitt testet gjennom. Uten sporing vil vi ikke kunne se hvilke resultater kampanjene har gitt, noe som gjør det vanskelig å gjøre utbedringer.

Sporing må være på plass for å kunne se hvilke søkeord som gjør det bra, hva folk klikker på, antall konverteringer og mer.

Med riktig sporing på plass forsikrer vi at alt er optimalisert for best mulige resultater.

Skal du jobbe med Google ADS er det også viktig at du bruker noen med lang erfaring. Mange “eksperter på Google ADS” kommer rett fra skolebenken, noe som fort kan resultere i at det blir gjort en del feil. Med store budsjetter i spill kan dette bli svært kostbart.

Vår spesialist har over 12 års erfaring med Google ADS og håndterer flere hundre kunder hvert eneste år. I dag håndterer vi mange millioner i AD spend for våre kunder og kan vise til ekstremt lønnsomme resultater.

Resultatgaranti

Vi er helt trygge på at vår metode, kompetanse og erfaring vil gjøre at du får mye bedre resultater. Av den grunn har vi også laget en helt egen garanti som gjør at du som kunde ikke kan tape på å velge oss som din leverandør.

Har du en ADS kampanje med over 12 måneders data og riktig sporing og vi ikke bedrer resultatene dine innen 3 måneder betaler du heller ingenting.

Er du interessert i å se hvor gode resultater du kan få fra din annonsering? Sett av et møte med oss i dag!